Proč se vyplácí, když jsou zaměstnanci v práci šťastní?
- Vyšší výkonnost: Šťastní zaměstnanci jsou zdravější, angažovanější, kreativnější, a produktivnější.
- Nižší fluktuace: Zaměstnanci, kteří jsou v práci šťastní, nemají tendenci měnit zaměstnání.
- Lepší vztahy se zákazníky: Spokojení zaměstnanci kladně hovoří o firmě a poskytují lepší služby zákazníkům.
- Silná značka zaměstnavatele: Zaměstnanci, kteří pracují s radostí, se před svými známými vyjadřují o firmě a týmu pozitivně.
Co nejčastěji podporuje šťastnost zaměstnanců v práci?
- Když vidí, čím je jejich práce užitečná.
- Když jim je dobře v pracovním týmu a když vnímají vzájemnou spolupráci napříč firmou.
- Když mají příležitost uplatňovat a rozvíjet své silné stránky.
- Když se jejich vedoucí chovají v souladu s firemními hodnotami a důsledně dbají na dodržování firemních hodnot ve svém týmu.
- Když se ve firmě cítí fyzicky i psychicky bezpečně.
- Když vnímají procesy ve firmě jako spravedlivé.
Individuální pocit šťastnosti ale závisí především na tom, jak člověk vnímá okolní podmínky a situace – zda je interpretuje pozitivně nebo negativně. Každý zdravý jedinec má schopnost být šťastný a aktivně k tomu přispívat. Každý zaměstnanec tedy nese za své štěstí v práci také osobní odpovědnost, která se projevuje v jeho postojích a chování k druhým.