Happiness management je v současné době nezbytnou součástí úspěšného řízení firmy.
Využívá sílu nástroje Employee Value Proposition (EVP).
Uplatňuje principy Managementu 2.0.
Proměňuje vedoucí pracovníky v Leadery 2.0.
https://happinessmanagement.cz/wp-content/uploads/2023/12/Trojuhelnik-HM-EVP-M2.0.png

Happiness Management je přístup k řízení a vedení organizace zaměřený na zajištění šťastnosti zaměstnanců. Jeho cílem je ovlivňovat firemní kulturu tak, aby ve svém důsledku pozitivně působila na angažovanost a loajalitu zaměstnanců, značku zaměstnavatele a konkurenceschopnost firmy.

Hlavním principem Happiness Managementu je schopnost vedoucích pracovníků vytvářet prostředí, ve kterém zaměstnanci mohou naplno využívá svůj potenciál v souladu se svými hodnotami. Tento princip umožňuje zaměstnancům při dosahování firemních cílů současně naplňovat i své osobní cíle a potřeby. Uplatňováním tohoto principu se dosahuje souladu hodnot mezi zaměstnanci a zaměstnavatelem, což vede k vnitřnímu souznění zaměstnanců s jejich pracovními úkoly a způsobem, jakým je vykonávají. Úkoly jsou pak zaměstnanci vnímány jako smysluplné, podněcují jejich vnitřní motivaci a nadšení pro práci, vyvolávají stav, který obvykle označujeme jako zodpovědnost a proaktivitu.

Druhý princip Happiness Managementu zdůrazňuje osobní odpovědnost zaměstnanců za svoji vlastní šťastnost v práci.

Happiness management:

  • Formuje šťastnou firemní kulturu – utváří prostředí, ve kterém radost z práce je nedílnou součástí každodennosti; tím prokazatelně zvyšuje výkonnost a kvalitu práce zaměstnanců a úspěšnost a konkurenceschopnost firmy.
  • Využívá nástroj Employee Value Proposition, který pomáhá posílit manažerské kompetence, značku zaměstnavatele a šťastnost zaměstnanců.
  • Uvádí principy Managementu 2.0 do praxe vedoucích pracovníků, Leaderů 2.0.

Employee Value Proposition (EVP, hodnotová nabídka pro zaměstnance) je nástroj, který dokáže hodnotami popsat a řídit firemní kulturu. Umí přitažlivým způsobem vyjádřit kvality zaměstnavatele a důvody, proč ve firmě pracovat. Tento nástroj má přímý pozitivní vliv na angažovanost a loajalitu zaměstnanců. Pomáhá firmě získávat zaměstnance se shodnými hodnotovými prioritami a tím přispívá k efektivitě náboru a rychlejší adaptaci nových pracovníků. Díky EVP může firma lépe reflektovat svou atraktivitu na trhu práce a na zjištění pružně včas reagovat.

Management 2.0 je nový přístup k řízení práce, ke zlepšování pracovní výkonosti zaměstnanců a ke zvyšování produktivity i ziskovosti organizace. Je přechodem od tradičního řízení, v němž je primární úlohou manažera rozdělovat a kontrolovat práci, k řízení založenému na sdílení a spolupráci. Od vedoucích pracovníků, tzv. Leaderů 2.0, očekává, že jsou vlídní a současně nároční: řídí práci s empatií vůči svým kolegům a zároveň jsou neústupní směrem ke kvalitě a efektivitě procesů. Dbají na to, aby lidé ve firmě pracovali rádi.

Uplatňování principů Managementu 2.0 při využití nástroje EVP je zárukou vybudování a udržení šťastné firemní kultury.